Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Jak wprowadzić nowego pracownika do zespołu?

Mariola Przydział
07.09.2011
Jak sprawić by nowo zatrudniony pracownik zyskał akceptację w grupie pracowniczej? Nowozatrudniony pracownik jest w bardzo trudnej sytuacji. Z jednej strony musi jak najszybciej wdrożyć się w obowiązki pracownika, a z drugiej nawiązać relacje i zyskać akceptację współpracowników.

Kompetencje, wiedza i dotychczasowe doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku mogą pomóc w nabyciu umiejętności niezbędnych na nowym stanowisku pracy.

Nowozatrudniony pracownik jest w bardzo trudnej sytuacji. Z jednej strony musi jak najszybciej wdrożyć się w obowiązki pracownika, a z drugiej nawiązać relacje i zyskać akceptację współpracowników. Kompetencje, wiedza i dotychczasowe doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku mogą pomóc w nabyciu umiejętności niezbędnych na nowym stanowisku pracy. O wiele bardziej skomplikowaną sprawą jest zyskanie akceptacji w grupie pracowniczej, dlatego nowozatrudnionemu pracownikowi należy udzielić odpowiedniej pomocy w tym zakresie. Jak wspierać pracownika we włączaniu do zespołu pracowniczego?

Bardzo ważne: kompleksowe szkolenie! 

Szkolenie nowozatrudnionego pracownika nie może sprowadzać się jedynie do wdrożenia go w obowiązki. Istotnym elementem szkoleń powinno być również poinformowanie pracownika jakie zasady obowiązują go podczas współpracy z innymi pracownikami oraz jakie są cenione w organizacji postawy i zachowania. Podanie takich wskazówek pozwoli nowozatrudnionemu pracownikowi uniknąć pomyłek i uchroni go przed „podpadnięciem” współpracownikom.

Równie ważne jest również dostarczenie informacji na temat obowiązujących pracowników zasad dotyczących ubioru i makijażu w pracy. Na tym tle równie często dochodzi bowiem do konfliktów i nieporozumień między dotychczasowymi a nowymi pracownikami.


Komentarze (0):

wyślij